Η ζεύξη Μαλιακού είναι ένα έργο που θα το δούμε στην Ελλάδα σε μία με δύο δεκαετίες. Από το 2001 γίνονται συζητήσεις για 2 γέφυρες που θα ενώνουν Ασπρονέρι - Κάβο και Βασιλίνα - ακρωτήρι Τάπια με μήκος 4 και 3 χλμ αντίστοιχα.
Οι προοπτικές είναι καλές αφού ενώνεται η βόρεια Εύβοια με την ηπειρωτική Ελλάδα, μικραίνει η απόσταση Αθήνας - Θεσσαλονίκης και παρακάμπτεται το πέταλο του Μαλιακού.
Για να δούμε όμως μια πολύ καλή παραλλαγή της ζεύξης με 3εις κύριες συνδέσεις (έχει συζητηθεί και αυτή). Η πρώτη σύνδεση θα ενώνει το Ασπρονέρι Στερεάς Ελλάδας με το νησί Στρογγυλή με κρεμαστή γέφυρα. Η δεύτερη σύνδεση θα ενώνει το νησί Στρογγυλή με τον Κάβο βόρειας Εύβοιας περνώντας κοντά από τα Λιχαδονήσια που θα περιλαμβάνει ανάχωση λιμενικού τύπου, συμβατική γέφυρα, και πλωτή γέφυρα. Από τον Κάβο στη Βασιλίνα με αυτοκινητόδρομο και από εκεί με την τρίτη σύνδεση απέναντι στο ακρωτήρι Τάπια που θα περιλαμβάνει 2 συμβατικές και ανάμεσα τους 1 κρεμαστή γέφυρα.
Η κατασκευή αυτή απαιτεί 9 χλμ αυτοκινητόδρομου και 7 χλμ τεχνικό μήκος συνδέσεων (γέφυρες διαφόρων τύπων). Με τη κατασκευή της ζεύξης η απόσταση μειώνεται από 55 χλμ σε 16 χλμ δηλαδή περίπου 65%. Παρακάμπτονται Καμένα Βούρλα, Μώλος, Θερμοπύλες, Στυλίδα, Καραβόμυλος και Ράχες. Το κόστος υπολογίζεται περίπου στα 1000-1200 εκατ. ευρώ.
Πηγή
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου