Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2009

Γκάλης: "Ηθελα να... κατακτήσω αυτή τη χώρα"

Ο μεγάλος Νίκος Γκάλης μιλά σπάνια, αλλά όταν το πράττει λέει σημαντικά πράγματα. Ο κορυφαίος Ελληνας μπασκετμπολίστας όλων των εποχών μίλησε στο NovaΣΠΟΡ FM 94.6 και έκανε ένα φλας μπακ στην μεγάλη του καριέρα, μιλώντας για όλα όσα έζησε από τη μέρα που επέστρεψε στην Ελλάδα.

Σαν σήμερα, πριν από 30 χρόνια, ο μεγάλος Νίκος Γκάλης έπαιξε το πρώτο του παιχνίδι με τη φανέλα του Αρη απέναντι στον Ηρακλή σε ένα ματς που σκόραρε 30 πόντους. «Παρόλο που έχουν περάσει τριάντα χρόνια από τότε, θυμάμαι το συγκεκριμένο παιχνίδι σαν να ήταν χθες. Είχε πάρα πολύ κόσμο στις εξέδρες και είχα κάποιο τρακ, αφού ήταν το πρώτο μου παιχνίδι στην Ελλάδα. Έβαλα τριάντα πόντους, αλλά δεν είχα παίξει καλά. Η μπάλα έμπαινε και έβγαινε στο καλάθι και αυτό με είχε αγχώσει. Θυμάμαι πως το ματς είχε κριθεί στο τελευταίο σουτ όταν έκοψα τον.......
Σακελλαρίου και πήραμε τη νίκη με 79-78», θυμάται ο Γκάλης και συνεχίζει: «Θυμάμαι τα πάντα. Όλες τις στιγμές. Ήθελα να αποδείξω πολλά πράγματα, όπως και οι συμπαίκτες μου. Στις προπονήσεις "σκοτωνόμασταν". Γινόταν "πόλεμος" αφού και εγώ ήθελα να αποδείξω ποιος είμαι, αλλά και τα παιδιά που ήταν ήδη στην ομάδα ήθελαν να δείξουν πόσο καλοί παίκτες είναι. Και αυτό μόνο καλό έκανε στην ομάδα».

Παρότι Έλληνας, ο Νίκος Γκάλης δεν είχε ξαναέρθει στη χώρα μας πριν το 1979. «Ποτέ δεν είχα ξαναέρθει στην Ελλάδα», παραδέχθηκε και στη συνέχεια ξετύλιξε το κουβάρι των αναμνήσεων, επισημαίνοντας πως «η αρχή ήταν αρκετά δύσκολη. Εδώ το μπάσκετ ήταν "πόλεμος" όταν μπαίναμε στο γήπεδο. Ήταν εντελώς διαφορετικά από ό,τι είχαμε συνηθίσει στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο κόσμος είχε πολλές απαιτήσεις και ήταν κάτι τελείως διαφορετικό για εμένα».

"Ήμουν σίγουρος για τον εαυτό μου"
Φτάνοντας στην Ελλάδα, όμως, ο Νίκος Γκάλης ήταν σίγουρος για το τι θα επακολουθούσε. «Είχα έρθει για να μείνω. Είχα πολύ αυτοπεποίθηση. Παρόλο που ήμουν Έλληνας, ήταν η πρώτη φορά που ερχόμουν στην Ελλάδα, αλλά έλεγα μέσα μου πως ερχόμουν για να κατακτήσω αυτή τη χώρα, με την καλή έννοια βέβαια. Ήθελα να κάνω κάτι καλό για αυτή τη χώρα».

Αυτό που θα ήθελε πριν σταματήσει το μπάσκετ, θα ήταν, όπως ο ίδιος παραδέχθηκε, «να έχω κατακτήσει ένα Κύπελλο Πρωταθλητριών. Είχαμε φτάσει κοντά στο να τα καταφέρναμε με τις ομάδες που αγωνίστηκα, αλλά στα Φάιναλ Φορ τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Πρόκειται για παιχνίδια μια βραδιάς και εκεί δεν ήμασταν τυχεροί».

Για τον Νίκο Γκάλη μίλησε στη συγκεκριμένη εκπομπή και ο τότε συμπαίκτης του στον Aρη και την Εθνική ομάδα, Βαγγέλης Αλεξανδρής. «Όταν ο Νικ ήρθε στην Ελλάδα, ο Aρης είχε 50 χρόνια να πάρει πρωτάθλημα. Στο πρώτο ματς παίξαμε με τη Μακάμπι Τελ Αβίβ για το Κύπελλο Πρωταθλητριών και είχαμε κερδίσει με 104-103. Δεν ήταν τότε ο Νικ ακόμη στην ομάδα. Θυμάμαι τον είχα υποδεχτεί στο αεροδρόμιο και αν δεν κάνω λάθος, είχε έρθει με έναν φίλο του Ιταλό» ήταν τα πρώτα λόγια του «τίγρη», ο οποίος στη συνέχεια εξήγησε πως «τον Νίκο τον ακολουθούσε μεγάλη φήμη. Τότε λέγονταν πολλά για το ύψος του. Έλεγαν πολλοί πως ήταν πάνω από 1.91 αλλά δεν ξεπερνούσε το 1.86».

"Δεν περιμέναμε το 1987"
Οι πρώτες εικόνες του Βαγγέλη Αλεξανδρή από τον Νίκο Γκάλη ήταν στις προπονήσεις του Aρη με τον Έλληνα τεχνικό να αποκαλύπτει πως «πήγα να τον μαρκάρω και είχε μια χαρακτηριστική άνεση. Εγώ έπαιζα καλή άμυνα τότε, κυρίως χαμηλά, και είχα την αίσθηση πως δεν μπορεί να με περάσει. Έβαζε, όμως, όλα τα σουτ και αυτό μου είχε δημιουργήσει πολλά προβλήματα αφού δεν μπορούσα να τον σταματήσω».

Στο ματς με τον Ηρακλή ο Νίκος Γκάλης δεν ήταν ιδιαίτερα εύστοχος. Ο Βαγγέλης Αλεξανδρής ήταν τότε αρχηγός των «κιτρίνων» και την επομένη του ματς με τον «Γηραιό» αποκάλυψε τη συνομιλία που είχε με τον Γκάλη. «Μετά το παιχνίδι με τον Ηρακλή πήγα και του μίλησα. Του είπα πως έχασε πολλά σουτ και περίμενα να δω τι θα μου απαντήσει. Θυμάμαι δεν είπε τίποτα. Απλά με ρώτησε από ποια σημεία είχε χάσει τα σουτ και εγώ του έδειξα τα σημεία. Τότε εκείνος με ρώτησε �τι πιστεύεις εσύ θα τα ξαναχάσω;� και φυσικά όλοι γνωρίζουμε τη συνέχεια».

Ο Βαγγέλης Αλεξανδρής παραδέχθηκε πως «φαινόταν από τις πρώτες στιγμές πως ο Γκάλης επρόκειτο να αλλάξει το μπάσκετ στην Ελλάδα. Δεν περιμέναμε το 1987 για να το δούμε αυτό. Εγώ ήμουν βέβαιος πως θα διέγραφε αυτή την πορεία. Ο Νίκος πλέον κατατάσσεται στους θρύλους, όχι μόνο του ελληνικού, αλλά του ευρωπαϊκού μπάσκετ. Θυμάμαι πως για πολλά χρόνια μέναμε στο ίδιο δωμάτιο στις αποστολές στο ξενοδοχείο τόσο με τον Αρη όσο και με την Εθνική. Συζητούσαμε για πάρα πολλά θέματα και μπορώ να πω πως πρόκειται και για εξαιρετικό άνθρωπο εκτός από αθλητή».

"Δεν ήθελε να χάνει ούτε σε προπόνηση"
Ο Έλληνας τεχνικός αποκάλυψε επίσης και μια ιστορία που πάντα λέει στους παίκτες του. «Σε μια προπόνηση της Εθνικής τον είδα ιδιαίτερα επιθετικό απέναντι μου. Σε μια φάση μου έκλεψε τη μπάλα και ήρθε στο αυτί και μου είπε "τώρα είμαστε 2-2" γιατί του είχε κλέψει και εγώ πριν τη μπάλα. Δεν υπήρχε κανένας λόγος να είναι ανταγωνιστικός μαζί μου αφού δεν ήμουν συγκρίσιμο μέγεθος. Αυτός, όμως, ήταν φοβερά ανταγωνιστικός και δεν ήθελε να χάνει ακόμη και σε προπόνηση. Νομίζω πως αυτό μαρτυρά και το πόσο μεγάλος παίκτης ήταν».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΝΕΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΤΗΣ Ι.Μ.Φ.Ν.Θ.

Νέος Μητροπολίτης Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου, στη θέση του μακαριστού Προκοπίου, εξελέγη από την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδας, ο α...