Πέμπτη 26 Μαρτίου 2009

Formula 1 Preview GP Αυστραλίας


Η πολύμηνη αναμονή για τον κόσμο της Formula 1 φτάνει στο τέλος της και έχουμε μπει στην τελική ευθεία για την πρεμιέρα της σεζόν του 2009, το Grand Prix Αυστραλίας. Μια πρεμιέρα που φέτος αποκτά ιδιαίτερη σημασία γιατί οι αλλαγές που έχουν γίνει στους κανονισμούς είναι πολλές, οι ομάδες θα τρέξουν με μονοθέσια που έχουν σχεδιαστεί από λευκό χαρτί και η ισορροπία δυνάμεων είναι ακόμα εντελώς άγνωστη. Η νέα εποχή της Formula 1 ξεκινά από τη μακρινή Ωκεανία και την πίστα του Albert Park στη Μελβούρνη, με το σπορ να προσπαθεί να αποκηρύξει το άσωτο παρελθόν του και να κάνει μια φρέσκια αρχή.
Στην ιστορία του αγώνα έχουμε δει αρκετούς εντυπωσιακούς αγώνες, με συγκρούσεις και ανακατατάξεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το περσινό Grand Prix, στο οποίο κατάφεραν να τερματίσουν μόλις 6 από τα 22 μονοθέσια που ξεκίνησαν τον αγώνα. Τα τελευταία δύο χρόνια πάει να δημιουργηθεί μια μικρή παράδοση, καθώς οι οδηγοί που κέρδισαν στην Αυστραλία πήραν στο τέλος της χρονιάς το πρωτάθλημα.
Αλλαγές σε κανονισμούς
Τα μονοθέσια του 2009 δεν είναι δυνατόν να βασιστούν στα αντίστοιχα του 2008 καθώς οι νέοι κανονισμοί για την αεροδυναμική απαιτούν διαφορετικά αμαξώματα. Αυτό που βλέπουμε εμείς με γυμνό μάτι είναι η φαρδύτερη εμπρός πτέρυγα, που θα φτάνει μέχρι τις άκρες των τροχών, η στενότερη και ψηλότερη πίσω πτέρυγα και η απουσία των διάφορων αεροδυναμικών βοηθημάτων από το πλάι του μονοθεσίου.

Μια μεγάλη καινοτομία που θα δούμε φέτος είναι το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας KERS (Kinetic Energy Recovery System). Το KERS είναι ένα σύστημα που εισάγεται στη Formula 1 για να βοηθήσει στα προσπεράσματα. Η αρχή της λειτουργίας του είναι σχετικά απλή. Το σύστημα αποθηκεύει μέρος της ενέργειας που εκλύεται κατά το φρενάρισμα (υπό τη μορφή θερμότητας). Στη συνέχεια μπορεί να τη διαθέσει στον οδηγό με το πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο μία φορά σε κάθε γύρο και ο οδηγός παίρνει επιπλέον περίπου 80 ίππους για ένα χρονικό διάστημα 6 δευτερολέπτων.

Η τρίτη μεγάλη αλλαγή αφορά τα ελαστικά. Ύστερα από χρόνια επιστρέφουν τα slick στη Formula 1, στο πλαίσιο των προσπαθειών να βοηθηθούν τα προσπεράσματα.

Έχουμε διπλασιασμό στη ζωή των κινητήρων, βάζοντας «ταβάνι» τη χρήση 8 κινητήρων ανά οδηγό και 4 ανά ομάδα στις δοκιμές. Έτσι είναι 16 για τους οδηγούς και 4 για την ομάδα, φτάνουμε μέγιστο τους 20.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΝΕΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΤΗΣ Ι.Μ.Φ.Ν.Θ.

Νέος Μητροπολίτης Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου, στη θέση του μακαριστού Προκοπίου, εξελέγη από την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδας, ο α...