Τρίτη 31 Μαρτίου 2009

Φθηνότερα Ι.Χ. για τέσσερις μήνες…

Στο όνειρο του φθηνού Ι.Χ. ποντάρει η κυβέρνηση εν όψει εκλογών και ετοιμάζεται να μειώσει το ειδικό τέλος ταξινόμησης των αυτοκινήτων για τέσσερις μήνες, έτσι ώστε να πέσουν οι τιμές τους κατά 400 έως 8.000 ευρώ ή και περισσότερο, ανάλογα με τον κυβισμό τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο υπουργείο Οικονομίας επεξεργάζονται ήδη τη σχετική ρύθμιση, η οποία θα ψηφισθεί τις επόμενες 2-3 μέρες και θα τεθεί αμέσως σε εφαρμογή. Δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί αν θα περιλαμβάνει και τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, αν και αυτή είναι η πρόθεση της κυβέρνησης εφόσον το επιτρέψει η Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως υποστηρίζεται από κυβερνητικές πηγές.
Έτσι, η κυβέρνηση θα προσφέρει το προεκλογικό της δώρο στην περίοδο από τον Απρίλιο έως και τον Ιούλιο, ελπίζοντας ότι αυτό θα της δώσει μια ανάσα στις ευρωεκλογές καθώς τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων γίνονται όλο και δυσμενέστερα για την ίδια… Ανάσα θέλει να προσφέρει, όμως, και στον κλάδο του εμπορίου αυτοκινήτων, ο οποίος έχει υποστεί βαρύ πλήγμα λόγω της κρίσης, με τις πωλήσεις του να έχουν υποχωρήσει κατά 37% στο πρώτο δίμηνο του έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2008, με αποτέλεσμα ορισμένες επιχειρήσεις να έχουν βάλει ήδη λουκέτο και πολλοί εργαζόμενοι να έχουν απολυθεί ή να κινδυνεύουν με απόλυση.
Επιφυλάξεις για το μέτρο
Η ανακοίνωση του μέτρου, πάντως, έχει συναντήσει και πολλές επιφυλάξεις για διαφόρους λόγους:

●Πρώτον επισημαίνεται ότι αυτοί που θα ευνοηθούν είναι κυρίως όσοι θα αγοράσουν ακριβά καινούργια αυτοκίνητα.

Το ειδικό τέλος ταξινόμησης επιβάλλεται επί της εργοστασιακής τιμής, η οποία είναι μεγαλύτερη για τα μεγάλου κυβισμού και πολυτελή αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικά, για ένα Daihatsu Sirion 1.300 κ. εκ., το τέλος ταξινόμησης είναι 900 ευρώ και ο αγοραστής θα επωφεληθεί κερδίζοντας μόνο 450 ευρώ (εφόσον το τέλος μειωθεί κατά 50%, όπως προβλέπει το επικρατέστερο σενάριο). Αντίθετα, ο αγοραστής μιας Μercedes ΜL 350 θα γλιτώσει φόρο 8.100 ευρώ, αφού το τέλος ταξινόμησης φτάνει τα 16.200 ευρώ. Το μεγάλο όφελος θα το εισπράξουν αυτοί που δεν το χρειάζονται, δηλαδή όσοι είναι σε θέση να αγοράσουν ακριβά αυτοκίνητα.

●Δεύτερον το όφελος για την αγορά είναι αμφίβολο, αφού το 80% των αυτοκινήτων που πωλούνται είναι αξίας κάτω των 18.000 ευρώ. Αν ο αγοραστής έχει να κερδίσει μόνο 500- 1.000

ευρώ, ίσως το κίνητρο να μην είναι αρκετό για να τον κάνει να ξεπεράσει τους ενδοιασμούς του λόγω της κρίσης και να προχωρήσει στην αγορά. Σε αυτή την περίπτωση, θα επωφεληθούν λίγοι έμποροι και αγοραστές ακριβών αυτοκινήτων. ●Τρίτον το μέτρο θα πλήξει τους ιδιοκτήτες των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αφού αυτά θα απαξιωθούν με τη μείωση της τιμής των καινούργιων Ι.Χ. ●Τέταρτον την ώρα που η κυβέρνηση αντιμετωπίζει ένα υπέρογκο έλλειμμα προϋπολογισμού που παγώνει τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων, επιβάλλει φόρους και σχεδιάζει νέους. Επιπλέον, ενώ η χώρα μπαίνει σε επιτήρηση και δανείζεται με υπερβολικά υψηλό επιτόκιο, η κυβέρνηση χαρίζει μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε φόρους επί των αυτοκινήτων. Δηλαδή, βασικά στους αντιπροσώπους και στους αγοραστές Ι.Χ., και όχι σε έναν παραγωγικό κλάδο της οικονομίας, από τους πολλούς που αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις της κρίσης, ούτε για τη στήριξη κάποιας ασθενούς κοινωνικής ομάδας.

Για τους υπαλλήλους του κλάδου που θα βρεθούν άνεργοι, θα μπορούσε να βρεθεί μια λιγότερο δαπανηρή λύση, σημειώνεται.

Ο αντίλογος της κυβέρνησης είναι ότι χωρίς τη μείωση δεν θα πραγματοποιούνταν πωλήσεις και το Δημόσιο θα έχανε τα φορολογικά έσοδα ούτως η άλλως.
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΟΦΕΛΟΣ
θα το εισπράξουν όσοι είναι σε θέση να αγοράσουν ακριβά αυτοκίνητα

Χειρόφρενο στην αγορά αυτοκινήτου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Κανελλόπουλος

ΧΕΙΡΟΦΡΕΝΟ έχει τραβήξει η αγορά αυτοκινήτου. Η κρίση οδήγησε σε βουτιά τις πωλήσεις Ι.Χ., ενώ τις τελευταίες ημέρες η αγορά έχει παγώσει εξαιτίας των προσδοκιών που καλλιεργούνται από το υπουργείο Οικονομικών για μείωση στο ειδικό τέλος ταξινόμησης και κατ΄ επέκταση στις τιμές πώλησης των καινούργιων και των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Από τον περασμένο Νοέμβριο- που ξέσπασε η κρίση- μέχρι σήμερα έχουν βάλει λουκέτο περισσότερες από 300 εκθέσεις και εταιρείες εμπορίας καινούργιων και μεταχειρισμένων Ι.Χ., ενώ οι παράγοντες της αγοράς κάνουν μαύρες προβλέψεις για άλλα 200 λουκέτα έως τον Μάιο. «Τα χειρότερα βρίσκονται μπροστά μας», έλεγε χθες με νόημα στα «ΝΕΑ» στέλεχος μεγάλης αντιπροσωπείας, περιγράφοντας το κλίμα που επικρατεί στον κλάδο.

Την ίδια στιγμή η κρίση έχει οδηγήσει στο κόκκινο τουλάχιστον δέκα μεγάλες εταιρείες πώλησης αυτοκινήτων που κινδυνεύουν με κανόνι, ενώ έντονες φήμες κυκλοφορούν στην αγορά για τουλάχιστον άλλες δύο γνωστές αντιπροσωπείες που έχουν μεγάλο στοκ στις εκθέσεις τους από απούλητα καινούργια και μεταχειρισμένα οχήματα και αναζητούν εναγωνίως ρευστό για να επιβιώσουν. Στην περίπτωση που επιβεβαιωθούν οι φήμες αυτές, λένε στελέχη από τον χώρο του αυτοκινήτου, τότε δημιουργείται τεράστιος κίνδυνος για ντόμινο χρεοκοπιών στην αγορά, που μπορεί να οδηγήσει σε απώλειες χιλιάδων θέσεων εργασίας από τον κλάδο του αυτοκινήτου όπου απασχολούνται συνολικά 100.000 εργαζόμενοι.

Απαξίωση μεταχειρισμένων
Από την πλευρά του ο σύνδεσμος εμπόρων καινούργιων αυτοκινήτων δηλώνει αντίθετος στη μείωση του τέλους ταξινόμησης επειδή, όπως λένε τα μέλη του, θα δημιουργήσει μεγάλη ανωμαλία στην αγορά απαξιώνοντας το στοκ των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αλλά και την αξία των αυτοκινήτων των ιδιωτών. Ο σύνδεσμος εμπόρων καινούργιων αυτοκινήτων ζητεί αντίθετα να εφαρμοστεί το μέτρο της απόσυρσης με την αντικατάσταση παλαιότερων οχημάτων.

Φήμες για λουκέτα
Ενδεικτικό του κλίματος που έχει δημιουργηθεί είναι ότι τις τελευταίες ημέρες φήμες έκαναν λόγο για σφράγισμα, από τράπεζα, επιταγών ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ που ανήκουν σε μεγάλο έμπορο καινούργιων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Στελέχη της εν λόγω εταιρείας, πάντως, διέψευδαν ότι τίθεται τέτοιο ζήτημα, ενώ και η επίσημη αντιπροσωπεία (εισαγωγική εταιρεία) των καινούργιων αυτοκινήτων που εμπορεύεται η εν λόγω εταιρεία, η οποία βρίσκεται στο επίκεντρο των φημών, δήλωνε ότι δεν έχει καμία οικονομική εκκρεμότητα με τον έμπορό της.

Φήμες ήθελαν επίσης δεύτερο μεγάλο έμπορο αυτοκινήτων να έχει βρεθεί στο κόκκινο επειδή έχει κάνει άνοιγμα σε μεγάλο αριθμό μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, τα οποία βρίσκονται αδιάθετα στις εκθέσεις των καταστημάτων του.

Τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων δείχνουν ότι τους πρώτους δύο μήνες του 2009 οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων έκαναν βουτιά 37% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα.

Τελεσίγραφο Ομπάμα έφερε βουτιά στα χρηματιστήρια

ΣΤΟ ΧΕΙΛΟΣ του γκρεμού βρίσκονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε κάθε γωνιά του πλανήτη προκαλώντας σεισμό στα χρηματιστήρια, που έκαναν χθες μεγάλη βουτιά. Ύστερα από απόφαση του προέδρου των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα, παραιτήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Τζένεραλ Μότορς Rick Wagoner. Παράλληλα, ο Αμερικανός πρόεδρος έδωσε διορία δύο μηνών στην Τζένεραλ Μότορς να λάβει αποφάσεις για την αναδιάρθρωσή της, τονίζοντας ότι μόνο για το διάστημα αυτό θα της δοθεί χρηματοδότηση. Επίσης έθεσε προθεσμία 30 ημερών στην Κράισλερ για να προχωρήσει η συγχώνευση με τη Φίατ, όπως έχουν συμφωνήσει οι δύο εταιρείες.

Αν η Τζένεραλ Μότορς και η Κράισλερ χάσουν την τελευταία αυτή ευκαιρία να βγουν από την κρίση, ο Αμερικανός πρόεδρος άφησε να εννοηθεί ότι θα οδηγήσει τη μία ή και τις δύο εταιρείες σε ελεγχόμενη χρεοκοπία για να τις βοηθήσει, όπως είπε, «να αναδιαρθρωθούν γρήγορα και να γίνουν δυνατότερες». Κάθετη πτώση στις αγορές
Οι φόβοι για χρεοκοπία στις αυτοκινητοβιομηχανίες, σε συνδυασμό με τις εκτιμήσεις ότι αμερικανικές τράπεζες θα χρειαστούν νέα κρατική βοήθεια για να επιβιώσουν, προκάλεσαν κάθετη πτώση στα χρηματιστήρια που βρέθηκαν για μια ακόμη φορά στο κόκκινο. Στη Γουόλ Στριτ ο δείκτης Ντάου Τζόουνς έκλεισε με πτώση 3,27%, ενώ ο Γενικός Δείκτης στο Χρηματιστήριο Αθηνών υποχώρησε 2,52%, κλείνοντας στις 1.629,68

μονάδες. Το Λονδίνο έκανε βουτιά 3,49%, το Παρίσι 4,27% και η Φρανκφούρτη 5,10%, ενώ νωρίτερα το Τόκιο είχε υποχωρήσει 4,53%.

Ο Αμερικανός πρόεδρος χρησιμοποίησε χθες πολύ σκληρή γλώσσα κατηγορώντας την Τζένεραλ Μότορς και την Κράισλερ ότι δεν έχουν κάνει αρκετά στο πλαίσιο του σχεδίου αναδιάρθρωσης που έχουν εκπονήσει. Ζήτησε ακόμη από τους εργαζομένους, τους προμηθευτές, τους εμπόρους και τους μετόχους των δύο εταιρειών να κάνουν ακόμη πιο πολλές θυσίες για να σωθούν οι εταιρείες.

Πηγή: Τα Νέα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΝΕΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΤΗΣ Ι.Μ.Φ.Ν.Θ.

Νέος Μητροπολίτης Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου, στη θέση του μακαριστού Προκοπίου, εξελέγη από την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδας, ο α...